Bērnības diskurss Latvijas muzejos un tā integrācija e-studiju vidē augstskolā
Sākums: 12/2020 Noslēgums: 12/2021
Projekta numurs
lzp-2020/2-0282
Finansējums
100 389 EUR
Projekta vadītājs
Iveta Ķestere
Projektu īsteno
Latvijas Universitāte
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes
Kopsavilkums
Projekta mērķis ir izpētīt un kartēt bērnības vēstures representāciju Latvijas muzejos un, balstoties uz pētījumu rezultātiem, izveidot datu bāzes modeli, kas aktivizētu e-studijas augstākās izglītības institūcijās. Uzdevumi: 1) Izstrādāt bērnības vēstures kartēšanas metodoloģiju Latvijas muzejos. Balstoties uz kartēšanu, atklāt tipisko bērnības narratīvu Latvijas muzejos. 2) Baltoties uz ticamām zināšanām (tipiskais narratīvs, kas atklāts caur kartēšanu), izveidot Bērnības vēstures datubāzes modeli. 3) Izstrādāt metodoloģiju datubāzes ieviešanai augstākās izglītības institūciju e-vidē, īpaši skolotāju sagatvošanas programmās. 4) Izplatīt projekta rezultātus starptautiskā vidē, piedaloties un organizējot konferences un seminārus, kā arī publicējot rakstus brīvpieejas zinātniskos žurnālos (WoS/SCOPUS). Projektā pirmoreiz tiks veikta bērnības artefaktu kartēšana Latvijas muzejos. Tiks izstrādāts teorētiski pamatots bērnības artefaktu datu bāzes modelis (struktūra un saturs), kas būs piemērots pētniecības prasmju attīstībai dažādu nozaru Latvijas augstskolu studentiem, tai skaitā topošajiem skolotājiem. Tiks veicināta sadarbība starp muzejiem un akadēmisko vidi pētniecības jomā. E-vides izmantošana muzeju darbībā un augstskolās palīdzēs risināt COVID-19 pandēmijas radītos izaicinājumus. Tiks pilnveidota pētniecība izglītības zinātņu un muzeoloģijas nozarēs.
Projektu konkurss:
Fundamentālo un lietišķo pētījumu 2020. gada zinātnieku individuālo projektu konkurss