Projekta nosaukums: Individualizēta un personalizēta atbalsta sistēma skolēnu tekstpratības, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai
Projekta numurs: VPP-IZM-Izglītība-2023/1-0001
- Projekta īstenotājs: Latvijas Universitāte
- Projekta sadarbības partneris: RTU Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija
- Projekta vadītājs: Dace Namsone
- Projekta finansējums: 950 000 EUR
- Projekta īstenošanas periods: no 22.12.2023 līdz 21.12.2026
- Zinātnes nozare: Izglītības zinātnes (Primārā nozare)
Projekta kopsavilkums: Lai mazinātu pieaugošos nevienlīdzības un noslāņošanās riskus Latvijas izglītības sistēmā, par kuriem signalizē starptautiskie salīdzinošie izglītības pētījumi un nevienmērīgā izglītības reformu ieviešana Latvijas skolās un panāktu skolēnu snieguma uzlabošanos, šajā projektā tiks izstrādāta un testēta atbalsta sistēma fundamentālo (tekst-, rēķin- un dabaszinātniskā) pratību un caurviju prasmju (kritiskā domāšana, problēmu risināšana, pašvadīta mācīšanās) attīstīšanai. Izveidotā sistēma iekļaus vērtēšanas instrumentus un automatizētu atgriezeniskās saites sistēmu personalizētām mācībām. Lai izveidotu atbalsta sistēmu, tiks radītas jaunas zināšanas: 1. konceptuāls ietvars pratību attīstībai; 2. atbalsta sistēmas apraksts fundamentālo pratību un caurviju prasmju attīstīšanai un iekļaujošās izglītības stiprināšanai etniski un lingvistiski daudzveidīgās klasēs; 3. sistemātiski, pakāpeniski un starpdisciplināri pratību un caurviju prasmju mācīšanās trajektoriju apraksti. Atbalsta sistēma nodrošinās: atbalstu skolotājiem diferencētu mācību risinājumu izvēlē, iekļaujot didaktiku, metodiku un intervences; skolotāju vajadzībās balstītus pilnveides risinājumus. Projekta ietekme tiks panākta visos izglītības līmeņos: skolēni saņems individualizētu atgriezenisko saiti; skolotāji –atgriezenisko saiti par skolēnu sniegumu, kā arī didaktikas un metodikas mācīšanas plānošanai; skolu vadības komandas un izglītības politikas veidotāji – atbalstu un ieteikumus sistēmas ieviešanai darbināšanai.