Projekta nosaukums: Mākslīgā intelekta rīki vispārējās izglītības pedagoga darbā (AItools4Teachers)
Projekta numurs: VPP-IZGLĪTĪBA-2025/1-0010
- Projekta īstenotājs: Rīgas Tehniskā universitāte
- Projekta sadarbības partneris: - N/A
- Projekta vadītājs: Evija Mirķe
- Projekta finansējums: 445 785 EUR
- Projekta īstenošanas periods: no 01.09.2025 līdz 31.12.2026
- Zinātnes nozare: Izglītības zinātnes (Primārā nozare) Datorzinātne un informātika
Projekta kopsavilkums: Projekts "Mākslīgā intelekta rīki vispārējās izglītības skolotāju darbā (AItools4Teachers)" pēta mākslīgā intelekta (MI) integrāciju vispārējās izglītības skolotāju darbā Latvijā, īpaši koncentrējoties uz skolotāju laiku nekontaktējoties ar skolēniem, piemēram, stundu plānošanu, vērtēšanu un mācību materiālu izstrādi. Projektu vada Evija Mirķe, Ph.D, strādā multidisciplināra komanda, un tā mērķis ir novērtēt MI rīku ietekmi uz skolotāja darba efektivitāti, skolotāju veselību (labklājību) un, t.s., tehnostresu. Balstoties uz iepriekšējiem pētījumiem un praktisko skolotāju apmācību, kurā piedalījās vairāk nekā 1600 Latvijas pedagogi, projekts izstrādās lokalizētas MI ieviešanas stratēģijas, pielāgojot starptautisko labāko praksi, piemēram, MIT "MI dienas" mācību programmu. Jauktā metožu pieeja - ieskaitot aptaujas, fokusa grupas un uz EEG balstītus stresa pētījumus - novērtēs, kā MI izmantošana skolotāju darbā ietekmē laika izmantošanu, darba slodzi un skolotāju tehnologiskā stresa līmeni. Tiks pētīti arī MI izmantošanas vides, tehniskie un juridiskie aspekti, kā arī saites starp valsts izglītības datu kopām un MI platformām. Sadarbība ar politikas veidotājiem, skolām un Latvijas tehnoloģiju uzņēmumiem nodrošinās, ka izstrādātās MI stratēģijas būs praktiskas, iekļaujošas un mērogojamas. Stiprinot MI pratību un piedāvājot uz pierādījumiem balstītus politikas ieteikumus, projekts cenšas uzlabot mācīšanas kvalitāti, vienlīdzību un ilgtspējību Latvijas izglītības sistēmā.