Projekta nosaukums: Stratēģisks ietvars izglītības speciālistu kapacitātes stiprināšanai attīstības risinājumu veidošanai skolā
Projekta numurs: VPP-IZM-Izglītība-2024/1-0001
- Projekta īstenotājs: Latvijas Universitāte
- Projekta sadarbības partneris: - N/A
- Projekta vadītājs: Ģirts Burgmanis
- Projekta finansējums: 500 005 EUR
- Projekta īstenošanas periods: no 01.10.2024 līdz 31.12.2026
Zinātnes nozare: Izglītības zinātnes (Primārā nozare) Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Projekta kopsavilkums: Pēdējo sešu gadu laikā Latvijas izglītības sistēmā ir notikušas ievērojamas mācību satura reformas, lai veicinātu skolēnu centrētu pieeju. Tomēr, neskatoties uz izglītības kvalitātes atbildības decentralizāciju 2021. gadā, šo reformu ieviešana klasēs ir bijusi lēna un sadrumstalota. Projekts risina aprakstīto problēmu, izstrādājot pierādījumos balstītu operatīvo ietvaru, lai stiprinātu skolotāju, skolu vadītāju un vietējo izglītības iestāžu vadības un pārvaldības (IV&P) kapacitāti veidot risinājumus skolas uzlabošanai. Izmantojot dizaina pētniecības pieeju, projektā tiks izstrādāti septiņi galvenie rezultāti: aprakstošs IV&P ietvars, kompetenču ietvars, datos balstīts instrumentu komplekts IV&P prakšu skolas uzlabošanai profilēšanai, IV&P prakšu profili, konceptuāls modelis IV&P kompetenču attīstīšanai, pielāgotas profesionālās attīstības risinājumi un ieteikumi operatīvā ietvara ieviešanai. Šie rīki atbalstīs uz datiem balstītu lēmumu pieņemšanu, saskaņos izglītības praksi ar nacionālajām reformām un veicinās iekļaujošu izglītību, kas uzlabos skolēnu rezultātus. Projekts ietekmēs visus iesaistītos: skolu vadītājiem un vietējām izglītības iestādēm tas nodrošinās praktiskus rīkus efektīvai un ilgtspējīgai inovāciju ieviešanai; vietējā un starptautiskā zinātniskā kopiena iegūs jaunu izpratni par efektīvām IV&P praksēm, veicinot plašāku diskusiju par izglītības reformu un kapacitātes veidošanu; izglītības politikas veidotāji saņems ieteikumus operatīvā ietvara ieviešanai.